niedziela, 14 lipca 2013

Nierandkowalna

Z reguły sceptycznie podchodzę do filmów, które są reklamowane długo przed ich oficjalnym pokazem (dziś widziałem go na seansie przedpremierowym). Nie lubię takich kobiet jak FRANCES HA: niezorganizowanych, żyjących złudzeniami, nieprzywiązujących wagi do codziennego życia, żyjących chwilą. Pewnie dlatego oglądając historię opowiadaną przez Noaha Baumbach'a, trzymałem kciuki za bohaterkę, aby wreszcie odnalazła siebie (bo na tym polegał jej problem) i zrozumiała, co naprawdę jest w życiu ważne oprócz marzeń, które spełniają się w najmniej oczekiwany sposób i... zniknęła z ekranu. Gdy to się właśnie stawało i Frances próbowała włożyć kartkę ze swoim nazwiskiem w okienko skrzynki pocztowej swojego nowego mieszkania, zupełnie szczerze uśmiechnąłem się. Bo to fajnie, że tacy ludzie, pełni pasji, ale trochę odrealnieni, dodający naszemu życiu kolorów, zaczynają zgadzać się z samymi sobą i dostosowują swoje marzenia do realnych możliwości. Oby wszystkim dwudziestoparolatkom tak się wiodło w życiu. Reżyser wybrnął z plątaniny potknięć chyba przede wszystkim obsadzając w roli głównej - fantastycznie oddającą swoją bohaterkę - Gretę Gerwig.

Enjoy islandzkiej wokalistki Björk jako dodatek do wpisu.

5 komentarzy:

  1. Noah Baumbach jest mężczyzną więc warto poprawić tę "reżyserkę".

    OdpowiedzUsuń
  2. Cóż, zmyliło mnie imię. Takie żeńsko-męskie. Np. Noah Cyrus jest kobietą.

    OdpowiedzUsuń
  3. Noah to biblijny Noe, więc raczej męskie :)

    ”dostosować swoje marzenia do realnych możliwości”

    To ja chyba jednak stoję po stronie marzeń...
    Jak dla mnie, Frances cały czas chciała pozostać z Sophie, więc w sumie szkoda, że się nie udało.

    OdpowiedzUsuń
  4. Proszę czytać ze zrozumieniem. Podałem przykład kobiety. A może Noah Cyrus nie jest kobietą? "Może Kopernik był kobietą?"

    OdpowiedzUsuń
  5. 49 yr old Tax Accountant Fonz Klejin, hailing from McCreary enjoys watching movies like ...tick... tick... tick... and Lockpicking. Took a trip to Hoi An Ancient Town and drives a 3500. kliknij po wiecej

    OdpowiedzUsuń