piątek, 11 października 2013

"Dobrze jest!"

Doczekałem się! Chyba nigdy nie czekałem z taką ciekawością i nadzieją na polski film. Przede wszystkim CHCE SIĘ ŻYĆ  to wspaniała historia, opowiedziana z rozsądkiem, bez okłamywania zarówno tak ciężko pokrzywdzonych ludzi, jak i tych "normalnie zdrowych", którzy najczęściej używają w stosunku do bohaterów pokazanych przez Macieja Pieprzycę sformułowania, czy też sloganu: reaguje nie znaczy, że rozumie. Historia z odpowiednio dawkowanymi emocjami, ale za to jakimi, gdy widzi się np. wyrywanie Mateuszowi zdrowych zębów, tylko dlatego, że kaleczył sobie usta podczas karmienia na leżąco, bo nikt nie wpadł na pomysł, że można inaczej:
Nienawidzę tej starej, ani cycków, ani rozumu. Ta opowieść jest pełna zarówno liryzmu, jak i stonowanego humoru: I tak oto przyjęli mnie do kadry bokserów.
Film Pieprzycy jest oparty na prawdziwej historii Mateusza, który wg lekarzy miał być jedyną rośliną, a jednak zadziwił:
Przez 26 nie było z nim kontaktu. A on pokazał, że prawdziwy mężczyzna musi czasem uderzyć pięścią w stół.
Tak się składa, że mój kolega Szymon z Ciemnej strony snu, również chory intelektualnie, wczoraj po raz pierwszy świadomie zawołał i niepewnie chwycił ręką pewną drobną rzecz. Jestem pełen podziwu i szacunku do Jego rodziców za tyle miłości, jaką go obdarowują, dla których jest po prostu synem, człowiekiem.
Szymon, mam nadzieję, że któregoś dnia wynagrodzisz im to i przekażesz w zrozumiały sposób światu:
Dobrze jest!
Pamiętając, że może cycki nie są najważniejsze. I nie dając się wykorzystać komuś do prywatnych rozgrywek.
Atutem dodatkowym filmu jest Aktorstwo: w roli Mateusza młodszego Kamil Tkacz, starszego Dawid Ogrodnik, jak również Anna Nehrebecka jako pani Jola - ucząca Mateusza porozumiewania się ze światem i dziewczyna, która niszczy jego zaufanie do tego świata - Katarzyna Zawadzka. I oczywiście niepełnosprawni, drugoplanowi bohaterowie filmu.

Wszystkim, zdrowym i chorym utwór Izraela - Children on the road.




1 komentarz:

  1. Ja też kibicuję Szymkowi:) tak często mam oczy pelne łez. Radosc, wzruszenie często niemoc oto powody..ale i wiara ogromna!!!

    OdpowiedzUsuń