środa, 30 października 2013

Niezbędnik obserwatora nieba

Pod takim tytułem kryje się komplet kart przedstawiających różne rodzaje chmur, które Pat Peoples otrzymuje od Tiffany, gdy zamyka już definitywnie pewien okres w swoim życiu. Teraz musi wraz z nią nauczyć się innego rodzaju odpowiedzialności.
Po obejrzeniu dosyć fajnego filmu Davida O. Russella pot tym samym zresztą tytułem: PORADNIK POZYTYWNEGO MYŚLENIA ze wspaniałymi kreacjami  Jennifer Lawrence (Tiffany), Roberta De Niro (ojciec Pata), czy samego głównego bohatera, którego zagrał Bradley Cooper nie sądziłem, że będę chciał sięgnąć po książkę. Właściwie podrzuciła mi ją koleżanka, sugerując, że nie będę zawiedziony historią Pata, jego rodziny, przyjaciół i równie zwariowanej, co zdeterminowanej tancerki i choreografki Tiffany. Proza Matthew Quicka jest jednak równie przyjemna w odbiorze, mimo pewnych nieznośnych różnic kulturowych - cały ten amerykański futbol i traktowanie go niemal jak religię. Poza tym świetnie się bawiłem, bo opowieść jest co prawda dosyć poważna - niektórzy ludzie nie radzą sobie w życiu nawet z samymi sobą i bez terapeutów niezbyt mogą samodzielnie funkcjonować w społeczeństwie, nie czyniąc sobie i innym szkody, ale jeśli się bardzo chce i ma się pomoc bliskich - czasem, nie zdajemy sobie sprawy, jak bardzo bliskich osób - można z humorem pokonać trudności.

Czego i Państwu życzę, polecając bardzo amerykańskie Ramones - We're A Happy Family.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz